zaterdag 24 februari 2018

Einde vakantie vlucht terug naar huis

We gingen ontbijten en checkte uit want we moesten om 10 uur onze auto ingeleverd hebben bij Dollar.

Onze navigatie leiden ons op het eind toch weer over een tolweg gelukkig met muntjes en we konden geen tankstation meer vinden. Dus het was kiezen voor een extra dag betalen of een volle tank. We leverde hem in en toen zei die man dat we maar 26 dollar hoefde betalen maar van de cc is 64 euro gehaald. Laat ze er maar blij mee zijn.

We liepen naar de vertrekhal en checkte in en leverde onze koffers in, we liepen naar onze gate en zagen dat we een vertraging  hadden. We zouden nog 3 kwartier hebben in Newark en vroeg advies op het Orlandofans of dat genoeg zou zijn.

Ik ging bij de balie vragen wat als we onze vlucht niet zouden halen water dan gebeurd. Nou er waren meerdere mogelijkheden maar daar viel ze me niet mee lastig. En hun zouden niks betalen als we daar bleven en de volgende dag zouden vliegen, Je denkt dan nou bedankt voor niet mee te werken. Achteraf had ik vier uur de tijd om te denken wat ik wilde als ik in Newark aan kwam.

Heb een vriendin gebeld die bij een verzekeringsmaatschappij werkt om advies en heb toen naar haar collega's gebeld. Moest toch eerst alle rekeningen bij United inleveren en als die niet betaalde dan moest ik ze bij hun inleveren. Moest wel een bewijs vragen dat United niet betaalde.

Na een uur zaten we in het vliegtuig en zouden we het misschien allemaal toch gaan redden, maar even later kregen we te horen dat we 40 minuten moesten blijven staan. We mochten er wel uit als we wilde, en 10 minuten later moesten we er allemaal uit want het zou zeker 2 uur gaan duren. Weer naar die balie en weer geen antwoord als van ik zet u vast op de vlucht voor morgen. Want u vlucht in Newark vertrekt nog steeds op tijd, raar wij kunnen niet landen daar maar onze vlucht kan wel op tijd weg ondanks het weer?

Uiteindelijk zaten we weer in het vliegtuig en konden we weer 25 minuten staan te wachten. Maar toen hadden we groen licht en weg waren we, het was wel een hobbelige vlucht om eerlijk te zijn.

Op Newark konden we meteen naar de guest services voor een nieuwe vlucht, we kregen een vlucht via Londen en hebben dat gedaan. We hadden geen tijd om na te denken want het was half negen en 5 minuten later begonnen ze met boarden. Als ik had geweten dat ik dik 4 uur in Londen moest wachten was ik in Newark gebleven. Maar er komt maar weinig info vanaf United over mogelijkheden of hulp bij het boeken van een hotel.

Dus voor we het wisten zaten we op een vlucht naar Londen, gelukkig was het vliegtuig behoorlijk leeg zodat we ruimte hadden om lekker te zitten/liggen. In Londen aangekomen begon het wachten en we waren zo moe dat we niet meer wisten hoe we moesten zitten/liggen enz. Na een half uur vertraging konden we vertrekken en waren we zo in Amsterdam.

We liepen naar de bagageband  en niks geen koffers, dat hadden we ook niet anders verwacht. Moesten we weer gaan regelen dat we onze koffers thuis kregen dit ging best snel. We lieten naar buiten en gingen onze auto bij van der Valk ophalen en reden naar huis. Dit ging eigenlijk best goed ondanks dat het een hele vermoeiende dag was en vooral lange dag. Het enige voordeel als je zo laat thuis bent is dat je snel in het gewone ritme zit? We werden de volgende dag pas om 3 uur wakker, weg ritme.

Onze koffers waren gevonden en zouden ze de volgende dag thuis brengen.

Op advies van het forum heb ik geklaagd met gevolg dat we 150 dollar pp krijgen voor een volgende vlucht.

Conclusie: we hebben een leuke cruise gehad een leuke rondreis en weten wat we nooit meer doen zoals een airbnb. De terugvlucht was echt een ramp en de volgende keer eis ik meer informatie zodat ik een goede beslissing kan nemen voor ons. Was wel blij onze lievelingen weer te zien.

1 opmerking:

  1. Wat ontzettend jammer dat de terugvlucht zo tegenzat. Gelukkig zijn jullie wel goed thuisgekomen en konden jullie de lieve moppies weer knuffelen. Bedankt voor de leuke verslagen en mooie foto's! Tot een volgende keer 😉

    BeantwoordenVerwijderen