woensdag 18 februari 2015

Phuket

Weer vroeg op om snel te gaan ontbijten, we waren ruim op tijd en hadden snel een plaatsje waar we konden zitten. Vandaag moest je tot 10 uur tendertickets hebben om aan wal te kunnen, wij niet omdat we een excursie hadden. We liepen gezamenlijk naar de tenderboot via het personeelsgedeelte ook leuk om te zien.

Op het strand stonden ze op onze groep te wachten om ons naar de bus te brengen en daarna konden we vertrekken. We moesten een dik uur rijden naar onze eerste bestemming en kregen natuurlijk weer de hele geschiedenis te horen over Phuket. Eenmaal bij de grot aan gekomen mochten we wat foto´s maken maar moesten binnen half uur terug zijn. Stonden veel gouden Boedha´s in iedere houding staat voor iets, ook hier had je weer apen. Ik ben ook nog even naar een tempel gelopen om wat foto´s te maken. Ik was net op tijd terug in de bus maar er waren er nog veel die pas 10 minuten later kwamen. Ze kregen wel meteen te horen dat het niet de bedoeling was om te laat te komen.

Daarna reden we verder om op een boot te gaan door de mangrove en naar het James Bond Eiland te gaan. Mooie tocht met veel rotsen en de natuur die erbij hoorde, we gingen ook nog met onze boot onder een rots door. Daarom moesten we op tijd zijn want dan is de waterpeil heel erg belangrijk.

We mochten niet op het eiland maar alleen een foto maken en van de gevallen rots. Daarna gingen we naar een floating eiland een eiland op palen gebouwd. Hier zaten veel winkels en restaurants, zijn er bij een school wezen kijken. We gingen terug naar onze beginpunt van de boottocht en kregen daar lunch. Dit was in een hotel maar daar wil je echt niet slapen wat een zooi.

Na de lunch gingen we naar een cashewnoten fabriek, nou dit was gewoon een winkel waar ze van alles verkochten. Had niks met fabriek te maken stond dus ook zo buiten. We gingen via een andere weg terug naar het schip, ik zag allemaal bekende dingen waar wij een jaar of 5 terug ook geweest waren. Bij het strand aangekomen liepen we nog een stukje door naar een ander strand maar we wisten niet zeker of dat Kata Beach was of Pantong Beach. Zijn daarom maar naar de tender gelopen en terug gegaan naar het schip.

Natuurlijk weer gaan snacken en drinken, voordat ik met ben gaan omkleden om te gaan schaatsen. Na 20 jaar stond ik weer voor het eerst op schaatsen, maar mijn schaatsen paste niet goed dus was een beetje onstabiel. Na 15 minuten ben ik eraf gegaan en was het goed voor nu.
Om kwart over 8 was het weer tijd om te gaan eten en nu kregen we zonder iets te zeggen onze tafel en servers. Eten was prima, alleen veel kip aan een bot en daar hou ik niet van.

Om kwart voor 10 was de show Gallery of Dreams, mooie show met live orkest. Na de show was er nog een dek party maar het waaide nogal hard dus zijn wij iets anders gaan doen