zaterdag 24 augustus 2019

Visby

Jullie kunnen het al raden waar we hebben ontbeten? Vandaag was de dag van Visby, we besloten toch maar achter iedereen aan te lopen naar het stadje. We wisten niet zo goed waar naar toe te lopen, maar kwamen twee ridders tegen en die zeiden tegen andere reizigers waar ze naar toe moesten lopen.


We kwamen op een dorpspleintje en ik ging wat foto's maken van de stadsmuur. We gingen verder en dachten is dit het nu? Liepen langs wat winkeltje en kwamen steeds meer mensen tegen in middeleeuwse kleding. Dan gaat je fantasie een eigen leven leiden. En hoe verder we liepen hoe mooier en drukker het werd, we wisten dat we goed zaten.


Bij een kerk ging ik naar binnen en Patrick ging een oude wal op en ik zou volgen. Staat hij van boven af te seinen dat er een hele groep aan kwam met die middeleeuwse kleding. We hadden een mooi uitzicht op het stadje en het water. En zagen hoeveel ruïnes er waren, we liepen verder over de wal en kwamen steeds meer mensen tegen. Er was een festival geen popfestival maar een met ridders en jonkvrouwen. Dat maakte het plaatje eigenlijk wel compleet, als ze hun mobieltjes weg  hadden gestopt en de camera's. We lieten door een mooi stuk met natuur en stadsmuur, hier hadden ze tentenkampjes opgesteld. Je ging echt terug in de tijd, we liepen verder en kwamen bij een markt waar ze alles uit die tijd verkochten. Was supergaaf om te zien, en die jurken was meteen verliefd. Ik denk dat ik in die tijd heb geleefd voelde me er zo thuis, vond het jammer dat we die avond niet daar waren om wat shows te bekijken.





















Vanaf de markt liepen we langs het water verder en gingen iets zoeken om te eten, we kwamen via de mooie straatjes weer op een pleintje met een ruïne van een kerk daar zou die avond ook een show zijn. De zon scheen heerlijk en gingen lekker op een terrasje zitten en ik nam spaghetti voor kinderen en kon het nog niet op maar was wel heel lekker. En Patrick dacht dat hij een broodje kreeg met zalm, maar het was wel zalm maar met aardappelpuree zag er goed uit en het was ook lekker.







Na een tijdje liepen we verder en gingen via allerlei trapjes en steegjes naar beneden, we zouden nog een ijsje gaan eten en hoopte nog iets tegen te komen. Bij het water zagen we op een gebouw staan meer dan 300 soorten ijs, wij dachten ja natuurlijk. Bij de ijssalon was het superdruk en inderdaad ze hadden echt heel veel smaken heb ze niet geteld maar het waren er heel veel en nog lekker ook nog.








We liepen terug naar het schip en hadden een superdag gehad, de mooiste van de vakantie. Perfecte harmonie tussen cultuur, oude gebouwen, winkels, terrasjes, zee en natuur. En door dat festival kreeg alles nog meer glans, Visby is echt leuk ook zonder dat festival maar dat maakte het wel special.





Op de pier werden we begroet door de crew met een ereboog. Patrick besloot te gaan zwemmen en ik ging foto's maken en een cocktailtje bij mijn ober halen. We zouden vandaag gaan eten bij specialiteiten restaurant Churrascaria, had daar eigenlijk niet zo'n zin in maar ja je bent samen. Hier krijg je vlees op een spie en ieder keer komen ze dan rond met een ander soort vlees. En ik hou niet van vet vlees dus zag het lijk al drijven, plus ik kan niet zoveel op. Maar het was lekker, leuk en nu weten we voor de volgende keer hoe het werkt. We hadden een rode kaart en groene kaart en als de groene boven lag kwamen ze steeds met vlees aan je tafel. Ze hadden ook ananas die was lekker echt daar had ik een maagkramp voor over. Heb ook voor het eerst in mijn leven lam op, beetje sneu want we waren vandaag in Visby het schapenland.

Wat kan een dag die je niet ziet zitten toch een topdag worden.

























































































Geen opmerkingen:

Een reactie posten