donderdag 22 augustus 2019

Stockholm

Zoals iedere morgen ontbeten we weer in Taste of Savor. We keken naar buiten en het weer was druilerig Jippie. We hadden nu drie keer de hop on hop off bus genomen en dan kreeg je de 4 de gratis. Maar ik was mijn kaartje van Kopenhagen kwijt, te goed opgeruimd. Ik dacht misschien kan ik met de bevestiging mail toch wel de bus gratis krijgen. Nee, ging niet door maar als we het toch deden kregen we 20 % korting. We moesten erover na denken en de dame liep boos weg, mooi toen kwam een jongen naar ons en die zei ik geef jullie de bus en boot en dan 50% korting. We hapte meteen toe en voor we het wisten zaten we in de boot en ondanks het weer was het toch een mooie tocht langs de eilandjes.




Het nadeel van de route was dat deze twee uur duurde voordat je helemaal rond was. En als we terug naar de haven wilde moesten we bijna een uur mee rijden. We hebben de route helemaal 1 keer gedaan en zijn uiteindelijk bij het oude centrum weer uitgestapt. Ondertussen was het wel weer droog geworden. We hebben lekker door de oude stad gelopen en als je meerdere dagen in Stockholm zou zijn heb je wel langs het water leuke terrasje waar je heerlijk naar mensen kunt gaan zitten kijken.








We hebben nog een klein stukje van de wisseling van de wacht gezien bij het paleis, dit is met fanfare. We stonden bij wat kanonnen foto's te maken, zegt Patrick tegen mijn stap is hier over de lijn. Ik dacht dat doe ik wel, roept er meteen zo'n wacht dat ik dat niet mag doen. Ik geef manlief een mep en die wacht viel een beetje uit zijn rol. Hij lachte zo van gelijk heb je mevrouw, maar daarna ging hij weer meteen in zijn rol. We zijn nog naar het smalste straatje gegaan, zoals iedere toerist.




Mijn vriend


We liepen lekker rond en hebben nog lekker gegeten, Patrick een snee brood met zalm en ik een citroen taartje. Mooie stad zeker de moeite waard om een paar dagen naar toe te gaan. Nu heb je niet echt tijd om ergens naar binnen te gaan, natuurlijk wel de winkeltje voor vingerhoedjes.








We gingen op tijd naar de bus zodat we niet het schip zouden missen, toen we aan boord waren zagen we nog laat bussen komen. Patrick ging zwemmen en van de omgeving genieten en ik deed dit op een ander dek. Genoten van de omgeving al die kleine eilandjes en daar al die grote schepen doorheen, was echt genieten. Deed met aan Noorwegen denken. Nadat we mekaar weer hadden gevonden keken we samen naar het natuurschoon. En bekeken welk eilandje we zouden kopen om daar met onze poezen te gaan wonen.





















Ik had nog een heel gesprek met onze stateroomhost, bijna iedere avond had ik dit. Hij heeft me dingen verteld waar NCL niet blij mee zal zijn, maar ik begreep hem wel. Heb hem ook verteld dat ik waardeer wat hij doet en dat ik niks meer of minder ben dan hem. Hij zei dat hij dat fijn vond want sommige konden echt wel mopperen. En de meeste die hij deze reis had konden geen engels dus was blij dat wij dat wel konden.

We besloten te gaan eten in Savor, we hadden dezelfde serveerster als een twee dagen daarvoor. Ze is niet de snelste maar dat vinden wij niet erg. De man die de leiding heeft kwam een praatje maken en was nu wel aardig tegen zijn personeel. Hij had vorige keer wel aan mij gemerkt dat ik het niet grappig vind dat hij openlijk moppert op het personeel dat keihard werkt.

We liepen nog wat rond over het schip en buiten, pakte nog een cocktailtje bij mijn favoriete ober. En daarna gingen we naar bed. Morgen alweer de laatste plek die we zouden gaan bezoeken Visby, we verwachten er helemaal niks van en waren het liefst op het schip gebleven.



























Geen opmerkingen:

Een reactie posten