zondag 3 februari 2019

Cruise vanuit Bayonne

We hebben goed geslapen zijn wel twee keer wakker geworden, maar dat is normaal als we de eerste nacht in Amerika zijn. Om half 10 checkte we uit en bestelde een uber naar de cruiseterminal, want dat was veel goedkoper dan een shuttle. Hij was er super snel, maar van af toen ging het een beetje mis. Weg afgesloten, weer terug rijden en ga zo maar door, uiteindelijk is het toch een dure rit geworden. Maar ga daar nog wel over klagen als ik wifi heb straks in New York.

We hebben wel al een uber geregeld voor naar New York te rijden. Hopelijk gaat dit beter en klopt de prijs wel (naar tegen de tijd dat ik dit kan plaatsen weet ik het al). Maar goed we zijn er gekomen en het is niet anders.

We konden meteen inchecken en een half uurtje later zaten we aan de vroege lunch. Mijn ogen zijn groter dan wat ik op kan, had klein broodje genomen met kaas. Maar in mijn gedachte wilde ik een hamburger met friet en een stukje pizza. Maar dat gaat niet meer, en het gekke is als ik mensen grote hoeveelheden zie eten kan ik daar met mijn verstand niet bij. Raar dat je ook daar anders tegen aan kijkt, nu kunnen Amerikanen echt veel eten. 

DSC00714DSC00717DSC00720

Na het eten zijn we buiten gaan kijken en gelukkig de zon scheen lekker, maar het was wel heel koud. We maakte wat foto's’ en even later was ik Patrick voor de eerste keer kwijt en dat zal nog wel vaker gebeuren. Maar op het schip is dat niet zo erg, je kan toch nergens naar toe.









Om 1 uur mocht je in de hut we hebben een lekkere ruimte kamer met balkon, en een groot balkon komt omdat we in een draai liggen. We gingen nog even wat buiten kijken ook al was het erg koud. Om half drie was de saftey drill die telt niet meer veel voor, je moet jezelf melden met je pasje en dan gaan zitten wachten op een safety filmpje.











Na de drill gingen we naar boven, maar we waren al weggevaren vanuit Bayonne. Heb nog wel kunnen hoe we net onder de brug door konden varen. Dat zal waarschijnlijk ook de reden zijn waarom we zo vroeg weg varen, met de hoogte van het water.





We zijn wat rondgelopen op het schip en de winkel bekeken, hebben ook nog even gekeken wat we al excursies wilden gaan doen. Een van de excursie was al volgeboekt, dus weer bedenken wat dan wilde gaan doen.






Om acht uur gingen we eten in de specialiteiten restaurant Chops Grill, we hadden vooraf een pakket voor 2 avonden gekocht. Dit is dan heel goedkoop en het is toch net wat gezelliger en betere kwaliteit van het eten. Onze ober wilde ons maar vol stoppen met eten omdat het vakantie was. Jammer dan daar werken wij niet aan mee, ik moest zelfs mijn toetje meenemen omdat ik het niet op kon. Maar dat was wel mijn eigen keuze. We liepen nog wat rond en zijn naar bed gegaan, even relaxen is toch vermoeiend een vlucht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten