zaterdag 16 februari 2019

Central Park en Roosevelt Island

We liepen vanuit het hotel eerst naar een winkeltje waar ze treintjes en autootjes verkochten. Patrick spaart vrachtwagens en hoopt steeds tegen beter weten in een model te vinden. We kochten een klein busje had hij toch nog iets.
DSC01532DSC01535DSC01539DSC01541
We liepen verder richting Central Park via 5th ave, we gingen lunchen bij subway nadat we hem eindelijk hadden gevonden. Daarna bezochten we eerst het hotel waar Home Alone was opgenomen. Van binnen was het prachtig wel over de top, onder had je een soort foodcourt dat zag er wel heel leuk uit.
20190206_13275820190206_13281220190206_132904
We vervolgende onze weg en liepen een tijdje rond in Central Park en besloten om richting Roosevelt tram te lopen. Onderweg maakte we nog een stop want ik had zin in warme chocomel, want vandaag was het een stuk koeler en bewolkt. We vervolgde onze weg en kwamen Bloomingdale tegen even binnen wezen kijken. Er liep meer personeel dan klanten, wel een mooie winkel met mooie mensen.


We kwamen aan bij de tram die ons naar Roosevelt Island bracht, de tram(gondel) ritje was wel leuk. Maar verder vonden wij het niks, op de terugweg zagen we waar we hadden moeten gaan kijken. Maar 5 Mile gaan lopen daarvoor?? We pakte de tram terug naar New York en liepen nog wat rond en liepen terug naar het hotel om onze voeten even rust te geven.
DSC01544DSC01547DSC01550DSC01556
DSC01561DSC01564DSC01573DSC01575
We hadden eigenlijk geen zin om te gaan eten omdat het ondertussen was gaan regenen. We besloten bij Oliver Garden te gaan eten, ik nam een voorgerecht omdat ik hoopte dat het kleiner zo zijn. Fout gedacht, hallo je bent in Amerika Connie. Het was zelfs zo erg we kregen 4 broodjes en een bak sla vooraf, de helft was ook meer dan genoeg geweest. maar het was wel lekker, mijn voorgerecht viel tegen maar dat wist ik al omdat de buren dit ook hadden genomen. En toen ik het zag dacht ik oh dat lijkt me niet zo lekker. Na het eten liepen we nog wel wat rond maar het ging steeds harder regenen.


Bij ons hotel kreeg je ook nog een glaasje drinken gratis, dus zijn we in de bar gaan zitten. Je kon er mooi op straat kijken er was toch nog genoeg te zien ondanks de regen. Dit was de eerste keer dat ik weer frisdrank op had na de operatie, maar voor mij hoeft dat niet meer op dit moment.
We besloten naar de kamer te gaan, koffers pakken want dit was al onze laatste dag geweest in New York.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten