zaterdag 11 augustus 2018

Alesund

Hier hadden we niks geboekt omdat we niks echt interessants konden vinden. We liepen na het ontbijt naar het centrum, achteraf naar de verkeerde plek. En vonden het echt niks en gingen weer naar het schip. Waar we uiteindelijk besloten om met een treintje een tour te doen, alleen moesten we nog een paar uur wachten voordat we mee konden.



We liepen weer richting het centrum maar dan via de andere kant en dit was veel leuker en gezelliger. We kochten weer vingerhoedjes voor mij in een van de winkels. Na een tijdje zijn we terug gelopen naar de plek waar het treintje zou vertrekken. We besloten om bij een bierbrouwerij te gaan lunchen, was niet alleen lekker maar het personeel was echt super aardig. Je werd gewoon vrolijk van die man, zelfs Patrick viel het op en zei het tegen mij.


We gingen in de rij staan voor het treintje en er werd tegen ons gezegd dat er 1 man van een grote groep in de rij stond. Dat we niet moesten denken dat de rest voorschoot, wij zeggen tegen elkaar dan gaan wij mooi in een andere wagon zitten. Nou, geloof me dit was de beste keuze van de hele reis. Op een gegeven moment denk ik wat hoor ik toch, is die groep luid aan het zingen en schreeuwen. Je zou er maar bij zitten, we stopte boven op een berg om over Alesund heen te kijken. En daar kwam een Amerikaans stel klagen bij de jonge chauffeur en die zei wel wat tegen die groep. Was afwachten wat er zou gebeuren, nou hetzelfde of nog erger er waren momenten dat wij zelfs niks meer hoorde.




 Die Amerikanen en andere lieten zich in de stad af zeten, even rust hebben die gedacht. Ik zou dat niet gepikt hebben en zou geld terug willen hebben. Ondertussen had ik me er ook aan zitten ergeren dat toen ze uitstapte en ze voor me voeten gingen lopen. Ik boos werd en zei dat ze zich moesten leren te gedragen, en dan kunnen ze geen Engels. Dat was misschien ook wel zo, want die ene man deed steeds het woord.



 We gingen wat drinken en snacken voordat Patrick wat ging zwemmen, want we hadden de tijd er was geen show die wij wilde zien vanavond.

421 treden omhoog, de verleiding was groot om het te doen.





We aten vanavond bij Jasmine Garden, dit is Aziatisch eten en was pittig maar wel lekker. We gingen naar de kamer om nog rustig op ons balkon te zitten.

1 opmerking:

  1. Weer bekende foto's, leuk om te zien! De foto van de zonsondergang is moooooi!

    BeantwoordenVerwijderen