maandag 2 september 2013

Tracy Arm


Vandaag weer ontbeten in BBB, gezellig aan een tafel met iemand anders gezeten. Heb vandaag toch de verleiding niet kunnen verstaan om twee kaneelbroodjes te nemen. Voor de mensen die mij persoonlijk kennen weten waarom ik dat hier neer schrijf. Maar voor de rest ik ben aan het lijnen zo mag ik het dan wel niet noemen maar eigenlijk ben ik mijn leven aan het verbeteren. Ik doe namelijk weight watchers en dan mag je alles eten maar binnen een bepaalde aantal punten. En kaneelbroodjes zijn natuurlijk heel veel punten, maar gelukkig zijn de toetjes niet zo groot. Maar ik heb vakantie en geniet ik van het eten en pak wat vaker fruit dat zou ik normaal niet doen.
Volgens de kapitein zouden we kans hebben om walvissen te zien op onze weg naar Tracy Arm, maar het was zo mistig dat je helemaal niks zag. Maar gelukkig wist hij te vertellen dat als we eenmaal in het gedeelte kwamen waar Tracy Arm zich bevindt dat de mist weg zou trekken. Had hij via Princess Cruises gehoord, blijkbaar hebben deze contact met elkaar.
IMG_3789
En inderdaad het was echt zo om 12 uur trok de mist weg, om 1 uur zijn we bij Triton’s gaan lunchen want bij BBB was het superdruk. Onze servers waren er ook, maar nu hadden we een andere. Om twee uur was het dan we zagen Tracy Arm dit is een glacier, echt mooi om te zien hoe blauw dat ijs is en hoe groot de stukken zijn die er afvallen en hoeveel geluid dat maakt. We gingen echt heel dicht bij met ons ship, op een afstand lagen ook een heleboel zeehonden. Op de weg terug namen we een andere route en zouden we rond vijf uur langs een waterval komen. Hij was niet overdreven groot maar we kwamen echt dichtbij er lag ook een hele grootte ijsschots. En het schip kwam echt dicht bij de rotsen en wij nog grappen dat Kapitein ook uit Europa kwam.
IMG_3821

IMG_3825

IMG_3874

IMG_3875
Om 18.00 uur gingen we naar de show in het theater weer naar Micheal Holly, het was wel een nieuwe show en er zaten grappige stukken in. Maar het blijft niet mijn favoriete gast.We zijn ook nog voor het eten naar The Wheel geweest voor ons natuurlijk niet te doen. Maar om te zien hoe fanatiek de groep was, is dan wel weer leuk. Om kwart over 8 was het tijd voor het eten in Animator’s Palate.















Om kwart over tien ging het brandalarm af alle duren sloten en je kon er niet meer uit, dat was best spannend. Er waren al mensen die hun reddingsvesten aan hadden maar de meeste bleven heel rustig. Het bleek dat een van de motoren teveel rook had ontwikkeld en daardoor was de brandbeveiliging aan gegaan en dat werkte dus prima. De volgende dag hoorde ik iemand in de gang vertellen dat ze haar kinderen uit bed had gehaald en dat ze kant en klaar zaten te wachten.
Om half 11 gingen we naar de adult Varitey van Ronn Lucas in wavenbands deze man was echt grappig. Ze hebben daar een moeilijk woord voor maar het komt er op meer dat hij poppen laten spreken zonder zijn mond te bewegen. Hij had ook voor veel hooggeplaatste mensen opgetreden o.a. koningin Julia en Beatrix. En daarna zijn we ons bed gaan opzoeken.

1 opmerking:

  1. Mooie dag en mooie foto's! Leuk om Mickey & Minnie in Alaska-kleding te zien. Wel spannend zo'n alarm zeg, gelukkig was er niets ergs aan de hand!

    Groetjes,
    Sonja

    BeantwoordenVerwijderen