zondag 28 september 2014

Dag 14 St. Maarten

 

Vandaag was het snel ontbijten want om kwart voor 8 zou onze excursie beginnen. Na ons gemeld te hebben mochten we naar buiten hier moesten we buiten wachten op onze bus dat duurde best lang. Maar uiteindelijk werden we via het Franse gedeelte van het eiland naar de fietsen gebracht. Hier kreeg ieder zijn mountain bike en konden we van start, had wel tegen Paul een Nederlandse jongen verteld dat ik ziek was en ik hoopte dat ik het zou halen. Het eerste stuk begon al goed door de modder en koeien poep. Toen moesten we omhoog over een stuk ongerepte natuur ik kon het echt niet, ging lopen maar kwam dood op boven. Maar was nog steeds bij de eerste mensen die boven kwamen. Hierna gingen we verder en er was al een vrouw afgestapt dus ik zou niet de eerste zijn. En als Nederlandse heb je toch de eer hoog te houden, we ging achteraf een stuk vals plat op en ik kon echt niet meer. Ik stopte en achteraf baalde ik omdat het echt een klein stukje was maar ik had gewoon geen adem meer.

DSC01044

DSC01049

DSC01068

DSC01069

DSC01074

DSC01076

DSC01077

We maakte best een lange stop en ze kwamen vragen of ik de rest weer wilde fietsen, nadat ze me uitlegde dat we het stuk terug zouden gaan en een klein stukje omhoog zouden fietsen besloot ik om weer op te stappen. Heerlijk naar beneden rijden en ik zat weer vooraan het stukje omhoog ging ook prima. Eenmaal bij het strand kregen we wat te drinken en hebben wij gezellig bij Paul zitten kletsen. Het begon te regenen het kwam er echt met bakken uit, toen het droog was zijn snel naar de bus gegaan die ons terug bracht naar het schip. Nu zagen we nog deandere kant van het eiland

DSC01081

DSC01082

DSC01083

DSC01084

DSC01087

DSC01089

DSC01090

DSC01091

DSC01096

DSC01098

Paul had ons in de bus al verteld over de afgelaste excursie en dat ze op een wachtlijst stonden voor de 4x4 excursie die wij ook wilde doen. Ik zei dan ga ik ons ook aanmelden want die doen wij liever dan wat we nu hebben. Maar om zeven uur zou de desk pas open zijn en dan is het te laat om wat te regelen. Ik besloot naar de guest service gaan en te kijken of hun iets konden regelen. Stond ik in de rij kwamen net Paul en Liesbeth aan lopen hun hadden nog niks gehoord over de mogelijke excursie. Hun deden het woord en ik zei dat ik ook die excursie wilde doen. Het meisje zou iets gaan regelen en zo snel mogelijk iets laten horen.

We gingen lunchen en Romania onze serveerster kwam praten met ons en vertelde ons over haar privé leven. Na lunch ging ik foto’s maken en Patrick zwemmen, ging even naar de kamer en had telefoon gehad dat de excursie door ging. Ben het meisje bij de guest service wezen bedanken.

Heb op het dek nog staan te kijken hoe de Carnival weg voer en later de Allure of the Seas van buiten een lelijk schip volgens Peter. Maar wij gaan over een paar weken op de Oasis of the Seas voor een dag volgt ook verslag van.

DSC01100

DSC01109

DSC01112

DSC01122

DSC01123

DSC01124

DSC01128

DSC01129

DSC01135

DSC01137

DSC01144

DSC01151

DSC01153

DSC01158

DSC01176

Om half 8 was het crew talent show, ik denk wel de luids bejubelde show van de hele cruise. Je ziet dan mensen van de crew die dansen, zingen en dat is zo gaaf. Er is ook nog een leuk filmpje waar ze je in bedanken en op het eind mocht Carli nog een dansnummer opvoeren samen met Nathalie dit was echt super. Het is echt een leuk team samen.

We gingen deze avond bij Palo eten, had dit tegen Mario gezegd en onze tafelgenoten vond het wel erg voor hun dat ze twee dagen samen zaten maar ja het was niet anders.

DSC01184

DSC01185

DSC01186

DSC01188

DSC01189

DSC01190

DSC01193

DSC01194

DSC01195

Na Palo zijn we naar David Kaplan geweest, ik vond hem niet echt boeiend maar Patrick wel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten