zondag 28 september 2014

Dag 13 St.John’s, Antigua


Sinds 5 dagen weer land inzicht, we moesten niet al te vroeg op omdat we pas om 11 uur zouden aanmeren. Maar wilde nog voor we op excursie gingen gaan shoppen maar zo voelde ik me niet deze morgen. Dus zijn gewoon lekker rustig gaan ontbijten en foto’s gemaakt van de omgeving en Daisy die aan het strollen was over het dek.
DSC00982
DSC00983
DSC00985
DSC00986
DSC00992
DSC00994
Om kwart over 12 zou onze tour beginnen, we moesten ons verzamelen in het theater. We kregen een sticker op zodat ze wisten welke tour we deden. We liepen via een boardwalk naar de auto’s en werden in groepjes van vier verdeeld ik werd achterin de auto geplaatst en Pat voorin. Ik had het zo heet maar dat kan achteraf ook koorts zijn geweest. Maar dat wist ik toen nog niet alleen dat ik me steeds slechter ging voelen.
DSC01000
DSC01003
DSC01004

DSC01011
DSC01015
We reden via mooie natuur en zand/rotspaden de berg op om daar mooie foto’s te maken van de omgeving. Na een aantal mooie stops gingen we naar het strand waar mij door een van de gidsen werd aanbevolen om te gaan zwemmen omdat het goed zou zijn voor mijn verkoudheid. Heb ik dan ook braaf gedaan en uiteindelijk waren wij nog te laat bij de auto’s maar niemand maakte daar een probleem van en nu mocht ik van de man van het andere stel naast zijn vrouw gaan zitten. Eenmaal bij het schip terug zijn we nog even vingerhoedjes wezen kopen en toen snel naar het schip want we hadden dorst.
DSC01018
DSC01019
DSC01021
DSC01028
DSC01031
DSC01036
DSC01037
DSC01040
DSC01042
Bij terugkomst op onze kamer vonden we een brief dat de excursie voor St. Kitts niet door ging om veiligheidsreden. We zochten iets anders uit maar dat zat vol dus boekte iets anders omdat we anders bang waren dat we niet van het schip zouden komen.

 Op het schip besloot ik toch maar even naar de dokter te gaan, want ik had sinds vanmorgen het gevoel dat als ik bukte en weer omhoog kwam alles draaide. Patrick ging mee en toen ik aangemeld was ging hij buiten kijken. Ondertussen werd ik bij dokter John geroepen het duurde lang voordat hij kwam, zijn vrouw nam mijn bloeddruk op en temperatuur. Na een tijdje kwam hij, een geluk hij kon Zuid Afrikaans dat maakt het makkelijker om uit te leggen dat je het aan je schildklier hebt en oedeem hebt. De rest ging gewoon in het engels, hij onderzocht me en zei dat alles vanaf mijn middel tot en met mijn hoofd vol ontstekingen zat. Ik kreeg antibiotica, een middel voor allergie en paracetamol nadat hij had gekeken of dit samen kon met mijn medicijnen. Hierna ben ik gaan slapen, ben nog even op geweest voor wat te drinken en een stuk pizza. Patrick is naar de shows gegaan zodat ik lekker rust had.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten