donderdag 27 februari 2014

Bonaire

Om tien uur kwamen aan in Kralendijk, wij gingen na het ontbijt eerst op jacht naar vingerhoedjes. Want onze excursie was verplaatst naar een uur, maar dat maakte verder niks uit. Na het shoppen zijn we terug naar het schip gegaan en een snelle lunch in het Park Cafe genomen. En wie stond er achter de counter onze ober van Chops Grill, dus wij zei tegen oh nee zien we jouw weer. Maar daar kan hij wel tegen want hij zei gisteren dat we dezelfde humor hebben, en dat daar niet iedereen tegen kan. Maar gisteren was het al op het randje soms maar we hadden er alle drie lol om.

Om kwart voor een stonden we op de pier en werden we als een kleuterklas naar de bus geleid. We reden door Bonaire naar de zoutvlakte waar eigenlijk ook de flamingo zouden staan. Het water in de zoutvlaktes is roze vandaar dat de flamingo’s ook roze zijn. Was wel mooi om die verschillende kleuren water te zien in Bonaire. We stopten ook nog bij de slavenhuisjes, iedere slaaf had een apart huisje met uitzicht op de zee. We kwamen ook nog wat geiten, schapen en ezels tegen. We reden via de ruige kant van de zee naar het strand waar we even zouden kunnen gaan zwemmen. De enige die dit deed was natuurlijk de waterrat van mij. Ik maakte wat foto’s van de omgeving en de visafslag van Bonaire, dit is niet meer dan een houten steigertje. Maar de vis was wel erg groot en werd in de achterbak van een open auto gegooid. Na het zwemmen reden we door en zagen toch nog wat flamingo’s, de tour had de naam Flamingo and Salt tour en dan is het wel leuk als je er een paar ziet.

Na de tour ben ik een voet analyse laten maken, en ik dacht altijd dat ik platvoeten had maar dit was niet zo. Dus ik hoef geen steunzolen te hebben. We gingen eten in het Aquarius restaurant we kregen nu een andere plek als de eerste twee keren. En onze buren begonnen meteen te kletsen tegen ons ze kwam uit Canada. Het eten was goed maar je proeft wel het verschil tussen Chops en het standaard restaurant.

Om tien uur gingen we naar het Theater voor de show Luis Dalton, hij komt uit een gezin van circusartiesten. Hij was de 4e generatie die optrad, hij was wel erg goed. Na de show gingen we gelijk door naar de Quest, dit blijft lachen ook hier vond ik ze fanatiek en zeker verder gaan dan op andere cruisen. Er zijn dan groepen van zes mensen die opdrachten moeten uitvoeren en soms gaat dat ver. Dit keer werd Carlos vaak omver gelopen en de cameraman had het ook moeilijk.

We lagen om 1 uur op bed en sliepen zo.

1. Mooie blauwe luchten daar! Grappig dat jullie weer dezelfde ober hadden haha
    Ook fijn dat jullie gezellige buren hadden aan tafel, moet je toch altijd maar afwachten ;)

Heel veel plezier nog verder!

Groetjes,
    Sonja

2. Wat een heerlijke reis zijn jullie aan het maken! Veel plezier!