vrijdag 28 februari 2014

Aruba

 

Waar we de dag mee gestart zijn vermeld ik maar niet meer, want eigenlijk bestaat een cruisevakantie uit eten en nog eens eten. Om kwart over negen moesten we weer op de pier zijn en daar stond iemand ons op te wachten. We mochten nu zelf naar de bus lopen en even later vertrokken we voor onze excursie in Aruba.

We gingen als eerste naar groepen stenen, zal wel een naam hebben maar dat weet ik nu even niet. Je kon via de stenen naar de top lopen en kruipen omlaag ging via een rechte trap. Vanaf de top kon je Aruba goed bekijken.

IMG_5118

IMG_5123

IMG_5128

IMG_5130

Daarna reden we verder naar de ruige kant van de zee en een brug over de zee die door de natuurlijke invloeden gemaakt is. We kregen ook een hoop info over Aruba en Holland. We reden verder naar de vuurtoren daar zat ook een restaurant bij, als ik ooit voor langere tijd terug zou gaan is dat een mooi plekje om een keer te gaan eten. We gingen zwemmen op Eagle Beach voor ongeveer een uur, de buschauffeur zou ons later uitleggen waarom het zand niet warm werd. Dit bleek te komen door dat het zand poep van een zeedier was. Patrick heeft lekker gezwommen en ik heb wat rondgelopen. Maar Patrick was zo grappig om mijn slippers in de zee te gooien, zal nog steeds niet over zijn verlies van zijn gele zwembroek heen zijn. Ik ben mijn slippers maar gaan reden mijn broek was een eind boven mijn knieën nat. Maar die was zo weer droog door de zon.

IMG_5132

IMG_5138

IMG_5147

IMG_5156

IMG_5162

We reden terug naar het schip en wij zijn nog de stad in gelopen om wat te shoppen en te eten. En we konden het niet laten om friet met kroketten en frikandel te eten maar het was toch lekker. We wilden eerst nog gaan zwemmen maar daar is niks van gekomen. Eenmaal op het schip terug gingen we nog even wat drinken en snacken bij Park Cafe, daar was Vin Diesel aan het werk. We liepen naar de shops waar Bella Perlina voor een derde van de originele prijs verkocht werden.Het was echt net of het voor niks was, ik kocht er twee maar er waren erbij die een mandje vol hadden. Om half 11 zo er nog een loterij zijn voor een gratis armbandje maar je moet dan wel aanwezig zijn.

IMG_5253

Om kwart over acht gingen we eten bij Giovanni´s is een Italiaans getint restaurant moet je wel voor betalen, maar wij hebben het pakket gekocht. We hadden vooraf carpaccio was heel lekker een pasta als tussengerecht en Pat had Lamracks  en ik biefstuk en een nagerecht. Wij vonden dit eten minder dan bij Chops Grill, maar lag ook aan de bediening van Vin Diesel. De ober lijkt wel wat op hem maar is stug en onpersoonlijk dus geen tip¨voor hem. Daarna zijn we na onze kamer gegaan want de Love and Marriage Game Show was in het spaans.

1 opmerking:

  1. Heerlijk dagje weer! Jammer dat het er al weer bijna op zit. Groot gelijk dat je er twee gekocht hebt ;-) Alvast een goede reis naar huis en bedankt voor het mogen meegenieten!

    Groetjes,
    Sonja

    BeantwoordenVerwijderen