dinsdag 25 februari 2014

Cartagena

Onze eerste ontbijt aan boord gebruikte we in de Windjammer, er was keuze genoeg alleen heel druk en rumoerig laat in het midden waardoor dat komt. Om half elf zouden we aanleggen aan de dock en dan konden we van boord. We moesten op deck 1 van boord en daar stond Carlos en Patrick vroeg hem of de Morning Show ook in het engels was, helaas niet omdat 95% van de cruisers spaans talig waren. Maar je kon hem altijd aanspreken als we vragen hadden, hij kwam heel aardig over en hij is ook best grappig alleen vaak verstaan we hem niet. Het personeel dat alleen engels spreekt is blij met ons, kunnen ze toch een praatje maken.

We gingen van boord maar hadden niks geboekt, maar we zouden de Hop on Hop Off bus nemen. Via een parkje met veel vogels en een winkel liep je het terrein af, net toen wij aan kwamen lopen reed de bus weg en hebben er geen meer gezien. We liepen verder en werden behoorlijk door de taxichauffeurs lastig gevallen, we besloten weer het terrein op te lopen en daar te wachten. Maar er kwam niks en er kwam de zoveelste man op ons af of we een tour wilden doen. Voor 15 dollar zouden we een vier uur durende tour krijgen, we besloten dit maar te doen.

We werden in een bus gezet en nadat hij vol zat vertrokken we, wij waren de enige engels talige maar hij vertelde ook regelmatig wat aan ons. En bij iedere stop vertelde hij wat uitgebreider iets over de plaats waar we waren. Vond dat heel netjes van hem, je kan wel zeggen daar wordt hij voor betaald maar hij deed het best uitgebreid. Als eerste kwamen wij bij het fort mochten niet omhoog lopen maar in die hitte hebben wij daar ook niet zo’n behoefte aan. Er liepen wel veel mannen die je goederen wilde aan smeren, ze luisterde redelijk goed als je nee zei. Daarna gingen we naar een kerk en daar had je een mooi uitzicht over de stad. En we reden nog langs verschillende bezienswaardigheden en na een museum waar ze sierraden verkochten. We kregen ook nog een stadswandeling door de oude stad en daar zie je duidelijk de Europese Spaanse invloeden. Het was net of we in Marbella liepen.Het museum erbij was wel mooi gedaan. Na dik vier uur waren we terug bij het schip, het verschil tussen Amerikanen en Latijns Amerikaanse is wel de fooien. Die geven ze niet terwijl Amerikanen volgens onze normen heel gul zijn. Het was wel grappig dat ik geld gaf aan Patrick om dit aan Victor te geven. Dit zag iemand en die ging toen ook geld pakken en gaf dit ook aan Victor. Hij vroeg nog of we het leuk gehad hadden en of we vooral wilden vertellen over zijn mooie stad.

Op het schip gingen we nog lunchen dit hadden we beter niet kunnen doen want we hadden geen honger meer tijdens het avondeten. We aten onze lunch in het Park Cafe was wel heel goed, lekker sandwich en salades en toetjes.

Om kwart voor zeven gingen we eten waar we beide carpaccio namen wat eigenlijk gewoon rosbief was maar wel lekker. Ik nam beef sliders  dit waren kleine hamburgers op tomaten brood heel lekker en Pat had een New York Steak. Toetje namen we een warm Chocolade cakeje was heel lekker.

Om half negen begon de show Rhythm & Rhyme, deze was gewoon in het engels met musical achtige liedjes. Om kwart voor negen was het bingo time maar het was niet druk en ik denk niet dat wij er nog komen. Rond elf uur zijn wij naar de kamer gegaan, er was nog wel een White Party maar dat is niks voor ons.

Internet is traag dus foto’s volgen later.