woensdag 27 januari 2016

Barcelona, Norwegian Epic

We waren op tijd wakker en zijn ons gaan opfrissen zodat we aan onze reis konden beginnen. Zo’n eerste dag is altijd vermoeiend, wachten, lopen, inchecken, eten en je weg zoeken op het schip.

We checkte uit en namen de shuttle van het hotel naar de luchthaven dit was 10 minuten rijden. We leverde onze koffers af bij de Transavia balie en gingen door de douane, dit ging lekker vlot. We gingen ontbijten en namen beide een broodje met kip en kaas. We liepen naar onze gat we zouden om 12 uur vliegen, het boarden begon om half 12. Helaas liep het iets uit omdat 4 mensen wel ingecheckt hadden maar niet bij de gate waren. Dus moesten de koffers uit het vliegtuig gehaald worden, dit was zo gebeurd. De vlucht duurde ongeveer 2 uur en we landen nog op tijd, de koffers lieten op zich wachten ook al waren wij een van de eerste die ze hadden.

DSC04689 - kopie

We besloten om met de Aerobus naar de stad te gaan en vandaar te bekijken hoe we naar de port zouden komen. De bus koste 5,90 enkele reis en retour 10,40, bij de ramblas aangekomen wilde we eerst een taxi pakken maar dit koste 18,00 en dat vonden wij te duur. Hadden we beter op de luchthaven een taxi kunnen nemen, wij besloten te gaan lopen naar de port bus. Ongeveer 20 minuten later waren we bij de bus, deze kost 2 euro enkele reis.

We leverde onze koffers in en liepen naar de incheck dit ging vlot en liepen naar het schip het was inmiddels vier uur en om half vijf begon de saftey drill. Zijn maar braaf gegaan maar was echt heel slecht. We besloten om een hapje te eten omdat we niks meer gegeten hadden sinds vanmorgen. DSC04698

Met onze hut is niks mis mee, alleen of de ronde kasten enz. echt praktisch zijn? Badkamer en toilet zijn gescheiden en wastafel is in het slaapgedeelte, laat ik het netjes zeggen gelukkig is dat op hun nieuwe schepen niet het geval.

We liepen rond om het schip te verkennen en besloten naar de show te gaan, dit was een Beatles show. Ja, daar moet je van houden. Wij niet zo, maar het viel mij op dat ik wel al hun nummers kende.

Na de show gingen we wat shoppen en besloten te gaan eten inmiddels was het 21 uur, we gingen naar Taste. Ik had een beefburger is een kleintje als voorgerecht en Patrick iets met zalm, hoofdgerecht hadden we biefstuk en spaghetti deze vond ik echt lekker. Nagerecht was wel lekker maar machtig, we hadden wel leuke buren twee Japanners waarvan de nam wel 5 voorgerechten nam.

Op het schip lopen veel Japanners rond wat een grappige mensen, leuk om naar te kijken. Verder heel veel Engelse zijn behoorlijk luidruchtig die schreeuwen zo hard.

Na het eten zijn we gaan slapen waren best moe.

1. Hai, ik heb je verslag gevonden via de blog van Anita ;-) Leuk om te lezen, heel veel plezier nog!

Groetjes,
    Sonja

2. Lees met plezier weer mee. Ook om te lezen hoe het is met andere cruise maatschappijen.
    Dat is nog krap, om 12 uur vliegen en dan meteen door naar schip. Ik weet niet of ik dat zou kunnen. Zou dan de vroege vlucht gekozen hebben. Wij zijn altijd met de metro gegaan vanaf Barcelona airport. 1 keer overstappen en uitstappen vlakbij columbus, waar de bus naar port gaat.
    Is het free dining? Gaat dat goed.