zondag 8 december 2013

Wintervakantie in eigen land.

Zoals de titel al zegt gaan we volgend jaar op vakantie in eigen land en we gaan hier een cruise maken. Maar dat doe we in Oktober op de Oasis of the Seas, tot nu toe een van de grootste schepen van de wereld.



We gaan vanaf Rotterdam naar Southampton en de volgende dag met de ferry en bus terug naar Rotterdam. Maar dit is een mooie gelegenheid om dit schip te zien. Hierover plaats ik natuurlijk een fotoverslag op de blog.

Maar eerst gaan we een wintervakantie doen en ook gaan we een cruise doen en ook weer in eigen land. Maar dan onze eilanden in de caribbeanen, we gaan vanaf Panama met RCCL de Vision of the Seas naar Columbia en de ABC eilanden.


We wilde eigenlijk een cruise gaan maken door het Panamakanaal met een cruise maar de prijs was nog al duur. En ik hoopte dat de prijs omlaag zou gaan maar deze weken ging hij juist omhoog, terwijl de andere maanden hij echt goedkoper werd in november kon je voor de helft varen. Het was wel een 14 daagse cruise maar ik heb een limiet wat ik kwijt wil zijn voor een vakantie in de winter.


 
Dus ik ging kijken of er een dagtocht ging vanuit Panamacity door het kanaal en dit was het geval.
Toen moest ik nog kijken of er een cruise vanuit Panama vertrok die route vaarde die wij graag wilde en dit was het geval. En nog wel naar de ABC eilanden en daar wilde we ook nog naar toe dus dat was helemaal perfect. En de prijs was ook goed, na wat speurwerk kwam ik deze cruise tegen voor een prijs die ik echt niet kon laten gaan. We hebben een garantiehut geboekt, wordt dus afwachten welke hut we krijgen.


 
ITINERARY
DAY    PORT ARRIVE   DEPART
SatColon, Panama 5:30pm
SunCartagena, Colombia 10:30am9:30pm
MonAt Sea
TueBonaire 8:00am6:00pm
WedAruba 8:00am9:00pm
ThuCuracao 8:00am6:00pm
FriAt Sea
SatColon, Panama 6:30am 
De rest van de vakantie moeten we nog plannen maar dat komt wel goed. We gaan zeker door het panamakanaal varen op een klein schip. De rest volgt de komende tijd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten